Sociale kaart Nederland

Sociale kaart Nederland

De Sociale kaart van Sociale kaart Nederland is een digitale kaartenbak met formele en informele organisaties en hun diensten die gemeenten en organisaties binnen het sociaal domein helpt bij het ondersteunen van burgers die vragen hebben op het gebied van wonen, zorg & welzijn, werk & inkomen, kinderen en jeugd. Daarnaast helpt de Sociale kaart professionals om burgers weer op weg te helpen. Sociale kaart Nederland biedt een totaaloplossing voor burgers én professionals. De totaaloplossing bestaat uit een Sociale kaart website die speciaal voor de burgers ontwikkeld is, met als doel de zelfredzaamheid en eigen kracht van de burgers te vergroten. De website stelt burgers in staat om zélf (of met hulp van naasten) oplossingen in hun eigen omgeving te vinden zonder een beroep te hoeven doen op de gemeente. Voor professionals is er een Sociale kaart PRO webapplicatie gemaakt die de professional uit frontoffice en/of sociale wijkteams ondersteuning in het werkproces bieden. Deze applicatie stelt de professional in staat om kennis te delen met andere professionals en om burgers efficiënt te begeleiden die zelf niet in staat zijn om hulp te vinden. Sociale kaart Nederland is samen met Isatis Care verantwoordelijk voor de softwareontwikkeling en draagt zorg voor het beheer van de organisaties en hun diensten in de Sociale kaart. Dagelijks is een team van beheerders bezig met het invoeren en onderhouden van de tienduizenden gegevens van organisaties die in de Sociale kaart zijn opgenomen. Alle redactionele informatie is gescreend om de informatie zo neutraal mogelijk weer te kunnen geven. Elke organisatie in de Sociale kaart krijgt door ervaren informatie- en documentatiemanagers verschillende trefwoorden toegekend uit de thesaurus Zorg en Welzijn van Stimulansz. Het gebruik van deze trefwoorden zorgt ervoor dat de meest relevante organisaties gevonden worden. De Sociale kaart heeft een koppeling met Regelhulp die honderden pagina's tekstuele informatie biedt over de mogelijkheden voor een burger binnen de wet- en regelgeving omtrent zorg en ondersteuning. Voor organisaties uit de Sociale kaart zijn de relevante teksten uit Regelhulp beschikbaar. Andersom kan de Sociale kaart ook geraadpleegd worden vanuit Regelhulp om organisaties in de buurt te vinden met betrekking tot de onderwerpen in Regelhulp.

Pakketversie Status Start distributie
Sociale kaart website 3.34.6 Einde ondersteuning 7-6-2017

Toelichting versie

Deze versie van de sociale kaart introduceert suggesties voor favoriete organisaties en het berichtencentrum voor professional gebruikers. Suggesties voor favoriete organisaties: Voor elke professional wordt er een lijst van organisaties samengesteld die mogelijk interessant zijn. Deze organisaties kunnen eenvoudig toegevoegd worden aan zijn/haar favoriete organisaties om zo de lijst met favoriete organisaties eenvoudig samen te stellen. Er wordt periodiek een mail gestuurd als er suggesties voor favoriete organisaties zijn en dit verschijnt ook in het berichtencentrum. Berichtencentrum: Het berichtencentrum bevat berichten over mogelijk interessante gebeurtenissen in de sociale kaart van de professional gebruiker. Zo krijg je als professional een bericht over de volgende gebeurtenissen met betrekking tot het delen van contactpersonen/notities, wijzigingen in groepen uit het netwerk van de professional en of er nieuwe suggesties voor favoriete organisaties zijn.

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

Start test

Start distributie

7-6-2017
Sociale kaart website 3.25 Einde ondersteuning 7-6-2016

Toelichting versie

Beter weergave voor al dan niet gecontracteerde diensten

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

Start test

Start distributie

7-6-2016
Sociale kaart website In gebruik

Toelichting versie

Versiegeschiedenis: 3.35.2 - Rubriekonderwerpen met teksten uit Regelhulp 3.35.0/3.35.1 - Gecontracteerde diensten overzicht voor professionals. Per dienst wordt inzichtelijk gemaakt welke organisaties deze dienst leveren. - Mogelijkheid om organisaties in overzichten te markeren als favoriete organisatie of toe te voegen aan de actieve cliëntsessie. 3.34.42 - Mogelijkheid om teksten te tonen op de rubriekpagina. Zie https://haarlem.socialekaartnederland.nl/ als voorbeeld. 3.24.26 - Wijzigingen om te voldoen aan de AVG. 3.24.14 - Verbeterde user interface van de homepage waarbij de locatie geen input veld meer is en de keuze tussen zoeken met zoektermen en selecteren van rubrieken meer prominent aanwezig is. 3.34.6 - Suggesties voor favoriete organisaties voor professional gebruikers - Berichtencentrum voor professional gebruikers

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

Start test

Start distributie

Pakket geschikt voor (GEMMA 2)Ingevuld door (9)

Aantal gemeenten met een versie van het pakket "in productie". NIET die een versie "gepland" hebben. Is vertrouwelijk.

Buurtmarktplaatscomponent2 gemeenten
Contractbeheercomponent1 gemeente
Kennisbeheercomponent6 gemeenten
Zelfdiagnosecomponent1 gemeente
Zelfredzaamheidontwikkelcomponent4 gemeenten
Zoekmachinecomponent2 gemeenten

Details pakketversie: Sociale kaart Nederland Sociale kaart website - Status: In gebruik

Eindproduct standaarden

0 van 4 compliant met testrapport
Verplichte standaarden
NaamOpgelegd door referentiecomponentOndersteuningCompliancyTestrapport
Digitoegankelijk versie 1.1.2
Buurtmarktplaatscomponent

Contractbeheercomponent

Kennisbeheercomponent

Zelfdiagnosecomponent

Zelfredzaamheidontwikkelcomponent
Compliancy niet aangetoond
EN 301 549 versie 2.1.2 (WCAG 2.1)
Buurtmarktplaatscomponent

Contractbeheercomponent

Kennisbeheercomponent

Zelfdiagnosecomponent

Zelfredzaamheidontwikkelcomponent
Webrichtlijnen versie 1 (WRv1)
Buurtmarktplaatscomponent

Contractbeheercomponent

Kennisbeheercomponent

Zelfdiagnosecomponent

Zelfredzaamheidontwikkelcomponent
Webrichtlijnen versie 2 (WRv2)
Buurtmarktplaatscomponent

Contractbeheercomponent

Kennisbeheercomponent

Zelfdiagnosecomponent

Zelfredzaamheidontwikkelcomponent
Aanbevolen standaarden
NaamOpgelegd door referentiecomponentOndersteuningCompliancyTestrapport
Zaak- en documentservices 1.0
Contractbeheercomponent
Zaak- en documentservices 1.1
Contractbeheercomponent
Zaak- en documentservices 1.2
Contractbeheercomponent

Halffabrikaat standaarden

Aanbevolen standaarden
NaamOpgelegd door referentiecomponentOndersteuningCompliancyTestrapport
StUF BG 2.04
Contractbeheercomponent
StUF BG 3.10
Contractbeheercomponent
StUF ZKN 2.01
Contractbeheercomponent
StUF ZKN 3.10
Contractbeheercomponent

Gegevens standaarden

Aanbevolen standaarden
NaamOpgelegd door referentiecomponentOndersteuningCompliancyTestrapport
RGBZ 1.0
Contractbeheercomponent
Geen compliancy-instrument
RGBZ 2.0
Contractbeheercomponent
Geen compliancy-instrument
RSGB 2.01
Contractbeheercomponent
Geen compliancy-instrument
RSGB 3.0
Contractbeheercomponent
Geen compliancy-instrument

Door leverancier toegevoegde standaarden

Er zijn geen toegevoegde standaarden

Applicatiefuncties

Referentiecomponent Applicatiefunctie Ondersteuning
Buurtmarktplaatscomponent
Matchen van vraag en aanbod
- Tonen van sociale kaart
Contractbeheercomponent
Beheren contracten
Contractbeheercomponent
Ondersteunen van contracten- en SLA-beheer
Kennisbeheercomponent
Ondersteunen van baliedienstverlening
Kennisbeheercomponent
Ondersteunen van bedrijfsadvies en ondersteuning
Kennisbeheercomponent
Ondersteunen van callcenterwerkzaamheden
Kennisbeheercomponent
Ondersteunen van kennisbeheer
Kennisbeheercomponent
Ontsluiten van kennis
Zelfdiagnosecomponent
Ondersteunen van zelfdiagnose
Zelfredzaamheidontwikkelcomponent
Beheren van zelfredzaamheidontwikkeling
Zoekmachinecomponent
Beantwoorden van zoekvragen

Pakketversie Ondersteunde technologieën

Dienst - Software as a Service (SAAS)