GO. vergaderen (iOS app)

GemeenteOplossingen

Met de nieuwste vergader-app van GemeenteOplossingen hebben politiek en bestuur op zeer gebruiksvriendelijke wijze toegang tot alle vergaderinformatie. Agenda's, documenten, audio- en videoverslagen en persoonlijke notities zijn altijd en overal raadpleegbaar. Er zijn speciale edities voor de Raad, Staten en Bestuur. Het ingebouwde rechtensysteem bepaalt wie toegang heeft tot welke informatie. De GO| app is naar keuze openbaar te downloaden, of alleen beschikbaar via de interne AppStore van uw eigen organisatie.

Pakketversie Status Start distributie
Release 3.2 In gebruik 1-6-2018

Toelichting versie

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

1-4-2018

Start test

1-5-2018

Start distributie

1-6-2018
Release 3.0 In gebruik 18-9-2017

Toelichting versie

Nieuw in deze release - De individuele apps zijn vervangen door één groepsapp: GO. vergaderen. - Binnen de groepsapp kan snel en eenvoudig geswitcht worden tussen organisaties. Handig als u vanuit meerdere organisaties vergadert. - Zoeken in een document

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

3-7-2017

Start test

4-9-2017

Start distributie

18-9-2017
Release 2.8 Einde ondersteuning 5-12-2016

Toelichting versie

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

3-10-2016

Start test

21-11-2016

Start distributie

5-12-2016
Release 2.6 Einde ondersteuning 29-7-2016

Toelichting versie

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

29-1-2016

Start test

29-6-2016

Start distributie

29-7-2016
Release 2.4 Einde ondersteuning 1-3-2016

Toelichting versie

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

1-10-2015

Start test

1-12-2015

Start distributie

1-3-2016
Release 2.2 Einde ondersteuning 1-9-2015

Toelichting versie

De GO. app is een zeer complete en gebruiksvriendelijke oplossing om papierloos te vergaderen. Gebruikers raadplegen de vergaderingen, kunnen documenten annoteren en annotaties delen. Door de persoonlijke bibliotheek is content ook offline beschikbaar. Gebruikers kunnen daar zowel collectieve als eigen documenten opslaan. Het beheren van content kan naar keuze centraal, geautomatiseerd of individueel per gebruiker. Nieuw in deze release: 1. Lees / ontvangstbevestiging gedeelde notities 2. Wachtwoord onthouden bij inloggen Verbeterde bestaande functionaliteit: 1. Melding bij corrupt document 2. Update annotatiesoftware Opgeloste storingen: 1. Bij vaak draaien van de iPad kan de infopagina vastlopen 2. Sluiten documenten via sluit-kruisje in Mijn Documenten werkt niet correct 3. Documentbundel loopt vast bij documenten die niet meer beschikbaar zijn 4. Documenten openen soms met "grijze blokjes” in beeld

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

1-6-2015

Start test

1-7-2015

Start distributie

1-9-2015
Release 2.0 Einde ondersteuning 15-3-2015

Toelichting versie

Nieuw in deze release van de vergader-app: Nieuwe functionaliteit: 1. Vergadering exporteren naar uw agenda. 2. Huidige pagina herladen. 3. Kalender, vergaderingen, evenementen en gedownloade documenten offline beschikbaar. 4. Inloggen zonder internetverbinding mogelijk. 5. App vergrendelen na een instelbare duur van inactiviteit (tussen 0 tot 60 minuten, alleen bij een gekoppeld account). 6. App handmatig vergrendelen (alleen bij een gekoppeld account). 7. Tabblad documenten: filteren op datum of op behandelvergadering (€, module speciale documenten). 8. Overzicht van de laatste tien bezochte pagina’s in een sessie en de mogelijkheid daarnaar terug te gaan. Verbeterde bestaande functionaliteit 1. Swipen in de kalender. 2. Vernieuwde menuweergave. 3. Homepagina is samengevoegd met de kalenderpagina. 4. Vergaderweergave is vernieuwd: • Verbeterde bundeloptie. • Verbeterde downloadoptie. • Verbeterde werking van het openen van gerelateerde agendapunten. 5. Evenementenweergave is vernieuwd (€, module evenementenkalender): • Hyperlinks in de omschrijving kunnen in Safari worden geopend. 6. Pagina themadossiers is vernieuwd (€, module themadossiers). 7. Documentenpagina is vernieuwd (€, module speciale documenten). 8. Onderwerpenpagina is vernieuwd (€, module speciale documenten en module documentonderwerpen- en status). 9. Mijn documenten-pagina is vernieuwd: • Verbeterde werking van Map toevoegen. • Verbeterde werking van Map bewerken. • Verbeterde werking van Verplaatsen van documenten naar een andere map. 10. Gedeelde items staan nu op een eigen pagina i.p.v. onder mijn documenten. 11. Zoekpagina is vernieuwd (€, productgroep GO. search). 12. Instellingenoptie is aangepast. 13. Infoweergave is aangepast. 14. Weergave van pagina’s in portrait-modus (verticale weergave) is aangepast. 15. Pushnotificatie content toont gedeelde documenten (€, module pushnotificaties nieuwe content).

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

1-11-2014

Start test

15-1-2015

Start distributie

15-3-2015
Release 1.16 Einde ondersteuning 1-7-2014

Toelichting versie

GO| app is een complete, gebruiksvriendelijke en veilige oplossing voor digitaal vergaderen. De app past perfect binnen bredere initiatieven op het gebied van papier-arm werken. GO| app sluit naadloos aan op GO| raadsinformatie of uw bestaande RIS, CMS of DMS. Alle vergaderinformatie wordt direct opgehaald uit het bronsysteem. Dat betekent voor u altijd up-to-date stukken op uw tablet, waar u ook bent. ** Nieuw in release 1.16:

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

1-4-2014

Start test

1-6-2014

Start distributie

1-7-2014
Release 1.14 Einde ondersteuning 1-3-2014

Toelichting versie

GO| app is een complete, gebruiksvriendelijke en veilige oplossing voor digitaal vergaderen. De app past perfect binnen bredere initiatieven op het gebied van papier-arm werken. GO| app sluit naadloos aan op GO| raadsinformatie of uw bestaande RIS, CMS of DMS. Alle vergaderinformatie wordt direct opgehaald uit het bronsysteem. Dat betekent voor u altijd up-to-date stukken op uw tablet, waar u ook bent. Bovendien zijn de stukken altijd synchroon met uw andere informatiesystemen. Met GO| app hoeft u zich geen zorgen te maken over de veiligheid van uw informatie en documenten. We maken onderscheid tussen openbare en besloten documenten. In het kader van klantgerichtheid en transparantie kunnen inwoners, pers en ambtenaren via de app dezelfde – openbare – informatie inzien als uw raads- of statenleden. Alleen als u inlogt in de app krijgt u op basis van rollen en rechten toegang tot de besloten informatie die voor ú bedoeld is. In een beveiligde beheeromgeving kunt u de app indelen per bestuursorgaan. Uw data staat veilig opgeslagen in Nederland, in ons eigen moderne serverpark. Via een duidelijke kalender kunt u de agenda’s van uw vergaderingen inzien. De documenten die bij de vergaderpunten zijn toegevoegd, kunt u direct vanuit de agenda bekijken of downloaden om ze ook offline te gebruiken. U kunt ook een vergaderbundel maken in één PDF-bestand van alle documenten of een selectie daaruit. Als u beschikt over videoverslaglegging, kunt u met GO| app de videowebcasts terugzien van de voorgaande vergaderingen. De vergaderingen zijn handig opgedeeld per agendapunt, zodat u bij ieder punt het corresponderende videofragment ziet. Uw stukken kunt u van persoonlijke notities voorzien. GO| app maakt gebruik van de meest gebruikte annotatiefunctionaliteit van iAnnotate: arceren, memo, vrij tekenen en tekstvak. Uw notities kunt u via de app binnen seconden delen met één of meer collega’s, met de hele fractie of met een ander team. Ook kunt u een kopie van het document inclusief notities per e-mail versturen. Als uw collega’s notities met u delen, krijgt u daar een notificatie van. Het door uw collega gedeelde document is dan in GO| app door u in te zien. U kunt dan reageren met uw eigen notitie. Met twee handige navigatiebalken naast het document kunt u snel bladeren tussen de pagina’s en tussen de door u gemaakte notities. Zo kunt u ook in grote documenten snel en eenvoudig een specifieke pagina of een eerder gemaakte notitie terugvinden. U kunt in uw app mappen aanmaken om uw documenten geordend in te bewaren. De indeling in hoofd- en submappen bepaalt u geheel zelf. Zo kunt u ze altijd gemakkelijk terugvinden. U kunt als beheerder met GO| app korte tekstberichten (pushnotificaties) versturen aan de gebruikers. Een voorzitter of griffier kan hiermee bijvoorbeeld organisatorische mededelingen versturen sturen aan fracties, commissies en organen. U kunt uw eigen app personaliseren op basis van persoonlijke instellingen. U bepaalt bijvoorbeeld zelf de kleur van uw notities in uw eigen app, en hoe anderen uw notities zien als u die met hen deelt. Ook kunt u zoekfilters en automatische backups op maat instellen. De app kent een gebruiksvriendelijke, intuïtieve vormgeving zodat navigeren heel eenvoudig is. Wilt u de app een meer persoonlijk tintje geven? Dat kan! Op verzoek werken wij de app conform uw huisstijl af. GO| app ondersteunt raadsleden ook met kennismanagement. Via de app maken we ook vakliteratuur beschikbaar. Door intensieve samenwerking met Sdu uitgevers heeft u toegang tot de complete archieven van RaadsledenNieuws, inclusief gebruiksvriendelijke zoekfunctie. Bij Sdu kunt u uw papieren abonnement laten omzetten in een voordelig digitaal abonnement, met zoekfunctionaliteit. Via de website www.raad2020.nl blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent (meer) informatiebronnen voor GO| app. Willen niet alle Raads-, Staten- of MT-leden gebruik maken van de app? Kies dan voor ons voordelige app-abonnement. U rekent af per gebruiker. Als u het basis-systeem eenmaal hebt aangeschaft, is de app met de openbare informatie voor burgers en pers gratis beschikbaar. Ondertekenen en paraferen met TabSign® Speciaal voor bestuurders is er TabSign®, een geavanceerde oplossing waarmee u documenten kunt paraferen en ondertekenen. De getekende documenten worden vervolgens weer opgeslagen in uw DMS. Ook uw eigen annotaties kunnen naar keuze in het DMS worden opgeslagen. TabSign® is leverbaar als separate oplossing en kan tevens geïntegreerd worden in de GO| app.

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

1-1-2014

Start test

1-2-2014

Start distributie

1-3-2014
Release 1.14 Einde ondersteuning 1-12-2013

Toelichting versie

Met de nieuwste vergader-app van GemeenteOplossingen hebben politiek en bestuur op zeer gebruiksvriendelijke wijze toegang tot alle vergaderinformatie. Agenda's, documenten, audio- en videoverslagen en persoonlijke notities zijn altijd en overal raadpleegbaar. Er zijn speciale edities voor de Raad, Staten en Bestuur. Het ingebouwde rechtensysteem bepaalt wie toegang heeft tot welke informatie. De GO| app is naar keuze openbaar te downloaden, of alleen beschikbaar via de interne AppStore van uw eigen organisatie. In de nieuwe release is verbeterde en nieuwe functionaliteit ondergebracht. Sommige functies zijn afhankelijk van aangeschafte modules. ** Nieuw in deze release: - Aanklikbare index voor door gebruiker samengestelde documentbundels. - Mogelijkheid om ook activiteiten in het kalenderoverzicht te tonen. - De personal cloud voor ingelogde gebruikers telt niet langer in aantallen documenten, maar in opslagruimte (GB's). - Het veld ‘agendaomschrijving’ wordt niet alleen getoond in het agendaoverzicht, maar ook bovenaan de betreffende vergaderagenda-pagina en bij de komende en laatste vergaderingen. - Het delen van notities met fracties is vervangen door het delen met groepen. Dit biedt de beheerder meer flexibiliteit bij de inrichting van het rechtensysteem. - De gebruiker kan voortaan meerdere documenten gelijktijdig openen d.m.v. checkboxen. - De knoppenbalk in de bibliotheek blijft tijdens het scrollen in beeld. - Synchronisatie tussen web en app geschiedt voortaan op basis van document-ID en niet langer op basis van documentnaam. Dit komt de performance ten goede. - Compatibiliteitsverbeteringen voor iOS7. - Geschikt voor aansluiting op GO| raadsinformatie 5.0. - Implementatie van een nieuwe versie van iAnnotate.

Status

Einde ondersteuning

Start ontwikkeling

1-7-2013

Start test

1-10-2014

Start distributie

1-12-2013
Pakket geschikt voor (GEMMA 2)Ingevuld door (13)

Aantal gemeenten met een versie van het pakket "in productie". NIET die een versie "gepland" hebben. Is vertrouwelijk.

Bestuur- en Raadsinformatiecomponent13 gemeenten

Details pakketversie: GO. vergaderen (iOS app) Release 3.2 - Status: In gebruik

Eindproduct standaarden

0 van 4 compliant met testrapport
Verplichte standaarden
NaamOpgelegd door referentiecomponentOndersteuningCompliancyTestrapport
Digitoegankelijk versie 1.1.2
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
EN 301 549 versie 2.1.2 (WCAG 2.1)
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Webrichtlijnen versie 1 (WRv1)
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Webrichtlijnen versie 2 (WRv2)
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Aanbevolen standaarden
NaamOpgelegd door referentiecomponentOndersteuningCompliancyTestrapport
Zaak- en documentservices 1.0
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Zaak- en documentservices 1.1
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Zaak- en documentservices 1.2
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent

Halffabrikaat standaarden

Aanbevolen standaarden
NaamOpgelegd door referentiecomponentOndersteuningCompliancyTestrapport
StUF ZKN 2.01
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
StUF ZKN 3.10
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent

Gegevens standaarden

Aanbevolen standaarden
NaamOpgelegd door referentiecomponentOndersteuningCompliancyTestrapport
RGBZ 1.0
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Geen compliancy-instrument
RGBZ 2.0
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Geen compliancy-instrument

Door leverancier toegevoegde standaarden

Er zijn geen toegevoegde standaarden

Applicatiefuncties

Referentiecomponent Applicatiefunctie Ondersteuning
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Besluitvormingsproces transparantie
- Politieke data-analyse
- Uitzenden van vergaderingen
Bestuur- en Raadsinformatiecomponent
Bestuurlijk overleg en besluitvorming
- Archiveren van vergadering en besluiten
- Opstellen en distribueren van agenda en stukken
- Vastleggen van vergaderingen en besluiten
- Voorbereidingsproces bestuurlijke besluiten

Pakketversie Ondersteunde technologieën

Dienst - Software as a Service (SAAS)