Gidso Regie biedt ondersteuning voor dossiervorming voor cliënten in het sociale domein. Hier valt onder:
- Het registeren van meldingen (van bijvoorbeeld inwoners, huisartsen en frontofficemedewerkers).
- Het registreren van vraagverhelderingen.
- Het opstellen van ondersteuningsplannen voor gezinnen of individuele inwoners.
- Het monitoren van de status van het ondersteuningsplan voor regisseurs, wijkteam-medewerkers en teamleiders.
- Het ondersteunen van de processtromen bij de ondersteuning.
- Het inzetten van maatwerkvoorzieningen (ZIN en PGB) voor de domeinen Jeugd en Wmo. De opdrachtverstrekking voor zorgaanbieders loopt via het GGk middels het i-Berichtenverkeer (iJw, iWmo en iEb). Gidso biedt tevens ondersteuning voor materiële hulpmiddelen en woningaanpassingen.
- Het ontvangen en versturen van alle mogelijke vormen van berichtenverkeer via CORV: Dit berichtenverkeer wordt gekoppeld aan het betreffende dossier.
- Het ontvangen en versturen van ZorgMail. Dit is een beveiligde manier van e-mailen tussen gemeenten en zorgaanbieders.
- Diverse koppelingen met backoffice applicaties van de gemeenten.
Zie voor meer informatie https://www.gidso.nl/oplossingen/gidso-regie
In Gidso Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in Gidso. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt Gidso de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met Gidso Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt Gidso Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
Gidso Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met Gidso Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Gidso betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Gidso biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiënte manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
In Gidso Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in Gidso. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt Gidso de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met Gidso Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt Gidso Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
Gidso Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met Gidso Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Gidso betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Gidso biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiënte manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
In Gidso Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in Gidso. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt Gidso de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met Gidso Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt Gidso Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
Gidso Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met Gidso Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Gidso betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Gidso biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiënte manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
In Gidso Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in Gidso. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt Gidso de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met Gidso Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt Gidso Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
Gidso Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met Gidso Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Gidso betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Gidso biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiënte manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
In Gidso Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in Gidso. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt Gidso de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met Gidso Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt Gidso Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
Gidso Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met Gidso Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Gidso betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Gidso biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiënte manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.1).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.0).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.0).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.0).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Vragen en meldingen ontvangen
In TOP Regie komen ondersteuningsvragen en meldingen binnen, via inwoners, welzijnsorganisaties of huisartsen. De consulent of het wijkteam registreert de vraag of melding en doet een intake. De triage gebeurt aan de hand van vragenlijsten in TOP. Als een keukentafelgesprek noodzakelijk blijkt, ondersteunt TOP de gemeentemedewerker. Hij of zij krijgt inzicht in het klantbeeld, het ondersteuningsplan en het aanbod van zorgvoorzieningen.
Informatie delen
Met TOP Regie stel je een ondersteuningsplan op en krijg je een compleet klantbeeld. Als regisseur wijs je professionals aan een traject toe, koppelt er activiteiten aan en plan je een overleg met betrokkenen. Bovendien helpt TOP Regie je de uitvoering en voortgang te bewaken via notificaties, statusupdates en de waarneemfunctionaliteit. De privacygevoelige grens tussen proces- en cliëntinformatie bewaak je met het geavanceerde autorisatiemodel.
Zorg en ondersteuning inzetten:
TOP Regie geeft je wat je nodig hebt om daadwerkelijk tot levering van zorg en ondersteuning over te gaan. Met TOP Regie beheer je het producten- en dienstenaanbod van zorgaanbieders en houd je afspraken met leveranciers over prijs en hoeveelheid bij. Als je gemeente gebruikmaakt van verschillende arrangementen, dan kun je die elk apart inrichten. Bovendien regel je eenvoudig opdrachtverstrekkingen en verwerk je makkelijk verantwoordingen en declaraties. Dit alles uiteraard op basis van de landelijke standaarden (Ondersteuning iJW/iWmo 2.0).
Aansluiting op CORV:
Een specifiek onderdeel binnen TOP Regie betreft de aansluiting op de Collectieve Opdracht Routeer Voorziening (CORV), het landelijke platform voor gestandaardiseerde berichtenuitwisseling tussen justitiële partijen en het gemeentelijk domein. TOP Regie biedt naast de deurmatfunctie tal van interessante mogelijkheden waarmee je gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen. Ook wordt samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk. Je richt het werkproces in, brengt meldingen onder in een dossier, legt gespreksverslagen en aantekeningen vast, en je kent per berichttype rechten toe. Op deze manier maak je het communiceren met CORV integraal onderdeel van je werkproces, werk je vanuit één systeem en houd je alle informatie bij elkaar in één dossier.
Documentcreatie middels een documentgenerator
Middels documentcreatie kunnen op een eenvoudige manier documenten volgens sjablonen worden samengesteld. Op deze manier kunnen bijv. op een efficiente manier ondersteuningsplannen en beschikkingen worden samengesteld.
Enkele updates m.b.t. tot versie 2.7
- Introductie van TOP Portaal voor burgers
- Eenvoudige weergave middels een berichtenmonitor van de status van ingezetten voorzieningen en pgb's..
Enkele updates m.b.t. tot versie 2.7
- Opnieuw versturen van een 301-bericht (toewijzingsbericht) per toewijzing (Jeugd of WMO) naar VECOZO is mogelijk gemaakt. Ook is het mogelijk om alleen het toewijzingsbericht opnieuw aan te bieden aan TOP Financieel.
Toelichting:
Gemeenten lopen tegen situaties aan waarbij het tussen gemeenten en zorgaanbieder niet duidelijk is wat de laatste, geldende versie van een toewijzing is. Om dit in de toekomst te voorkomen is het wenselijk dat toewijzingen 'met een druk op de knop' op elk willekeurig moment opnieuw gegenereerd kunnen worden en opnieuw worden aangeboden bij VECOZO.
- Algemene opmaakverbeteringen
- Verbeteringen in afdrukken
- Tijdens de gebruikerssessie worden filter- en sorteringsinstellingen bewaard
- Meer verfijnende mogelijkheden voor instelling tweetrapsauthenticatie en gebruik van vertrouwde ip-adressen.
- Multi-tenancy ondersteuning t.b.v. schaalbaarheid
- PGB-berichten downloaden (SVB) is verbeterd; m.n. logging en opmaak (sortering en filtering).
Deze versie wordt uitgebracht in week 21 (2015). Toegevoegd:
- PGB-toekenningsbeschikkingen worden geaccumuleerd per wet per kalenderjaar
- Zorginstituut Nederland heeft een nieuwe bedrijfsregel in het berichtenverkeer ingevoerd, namelijk: OP259, waarin zij aangeven dat het 'stapelen' van een voorziening niet is toegestaan. Oftewel: Een voorziening mag alleen in volledig gescheiden periodes worden toegewezen aan dezelfde leverancier.
- Optimalisatie opvoeren nieuwe contracten in het voorzieningenboek
- Optimalisaties voor het gebruik van tablets (iOS en Android)
- Prezorg-functionaliteit voor cliënten: Prenatale zorgtrajecten worden nu ondersteund, van belang binnen m.n. CJG's.
- Loketmodule: De loketmodule is de module van TOP waar vragen van burgers/klanten kunnen worden geregistreerd, zowel anoniem als aan een dossier gekoppeld. Beheerders kunnen zogenaamde loketformulieren bouwen met voorgedefinieerde velden.
- Aanvraagmodule: Middels de aanvraagmodule kan een medewerker van een ketenpartner eenmalig toegang krijgen tot een webformulier. In dit webformulier kan informatie worden opgevoerd over een client, waarna de gemeente de aanvraag beoordeelt. Indien gewenst kan vervolgens een dossier worden gemaakt dat bij de aanvraag hoort. Op deze manier kan een externe organisatie, met toestemming van de gemeente, clienten suggereren om te gaan voorzien van zorg. Zo kan informatie van een ketelpartner direct digitaal aan de administratie van de gemeente worden toegevoegd.
- Overlegmodule: In de overlegmodule kunnen overleggen zoals MDO's (eenmalig, wekelijks of maandelijks) worden ingepland waarin dossiers worden doorgesproken. Hiervoor worden overlegteams ingericht. Teamleden van het team mogen dossiers aandragen voor een overleg, teamvoorzitters plannen deze dossiers dan in een overleg op de agenda in. Ook is er binnen deze module ruimte voor verslaglegging.
- Deelplanmodule: De functionaliteit regelt dat binnen een dossier gebruikers van een organisatie (of bepaalde discipline) naast het algemene ondersteuningsplan zelf een deelplan kunnen opstellen en beheren. Het deelplan bestaat uit activiteiten (zoals binnen het ondersteuningsplan) en zelf in te richten formulieren die door door medewerkers kunnen worden ingevuld.
- Voorziening kunnen bereidingen middels een 301-bericht (JW en WMO, I-berichten).
Topicus biedt een kant-en-klare oplossing: TOP-CORV. Dit is een volledig zelfstandig in te zetten pakket, dat u ook kunt gebruiken wanneer uw gemeente nog geen regiesysteem heeft voor het sociaal domein. Topicus kan de CORV-koppeling leveren als een eenvoudige postbus om berichten te verzenden en ontvangen. Bij veel andere systeemleveranciers houdt het daarmee op. TOP-CORV biedt naast de deurmatfunctie tal van contextueel interessante mogelijkheden, wat samenwerken in regionaal verband eenvoudig en overzichtelijk maakt.
• Inzicht in het proces van berichtverwerking, -afhandeling en -beantwoording
• Meldingen onderbrengen in een dossier in plaats van los in een postbus
• Dossieropbouw: informatie wordt gegroepeerd rondom het individu
• Ruimte om gespreksverslagen en aantekeningen te maken
• E-mail-attendering bij nieuwe berichten
• Rechtentoekenning op berichttype: het Veiligheidshuis ziet bijvoorbeeld alleen ZOF
• Logging van berichtacties, zoals openen, bewerken en beantwoorden
• Koppeling mogelijk met GBA en GBA-V om bsn-fouten te voorkomen
Te allen tijde regelt Topicus met TOP-CORV de aansluiting van uw gemeente of andere partij en behoudt uw gemeente op een veilige manier helder inzicht in het berichtenverkeer.