Reppido

Beheervisie

Graffiti? Zwerfafval? Een kapotte lantaarnpaal? Of constateert een burger in de buitenruimte iets dat tot gevaarlijke situaties kan leiden? Met Reppido kan dit eenvoudig worden gemeld én opgelost. De applicatie is zeer gebruiksvriendelijk. Alle meldingen in de openbare ruimte staan overzichtelijk bij elkaar en kunnen gemeente en burgers real-time op een kaart zien. Of het nu de registratie van de melding is, de toewijzing voor opvolging of wanneer het probleem is verholpen. Richten bestaande applicaties zich vooral op het registreren van meldingen, Reppido gaat duidelijk een stap verder!

Pakketversie Status Start distributie
2.4.0.0 In gebruik 29-6-2022

Toelichting versie

1 Nieuw en verbeterd • Meldingen archiveren (zij bijlage 1) • Melding splitsen 2 Fixes • Issue opgelost waarbij de tijd status een NaN melding gaf in plaats van het aantal resterende dagen tot de uiterste afhandel datum • Verbeteringen doorgevoerd in de performance van de applicatie

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

29-6-2022

Start test

29-6-2022

Start distributie

29-6-2022
2.3.0.0 In gebruik 31-5-2022

Toelichting versie

1 Nieuw en verbeterd • Eerste release van Query’s. Zie bijlage 1 voor uitleg. • ‘Onthoudt mij’ vinkje op de inlog pagina’s van zowel Municipality als Caretaker Part • Mogelijkheid om 3 afbeeldingen van de opgeloste situatie toe te voegen 2 Fixes • Issue opgelost waarbij het Citizen Part een foutmelding gaf als de gemeentenaam in de URL met een hoofdletter was gespeld

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

31-5-2022

Start test

31-5-2022

Start distributie

31-5-2022
2.2.0.0 In gebruik 22-4-2022

Toelichting versie

1 Fixes • Issue opgelost waarbij een gebruiker na het afsluiten en heropenen van de applicatie naar de Rotterdam omgeving werd doorverwezen, wat resulteerde in een foutmelding. • Onder opmerkingen werden incorrecte tijden van een andere tijdzonde weergegeven. Dit is opgelost. • Issue waarbij melders niet konden reageren op een bericht vanuit de gemeente in de browser Edge opgelost • Issue waardoor je geen .msg (opgeslagen e-mailbericht) bestanden meer kon uploaden bij de bijlagen is opgelost • Issue waarbij het telefoonnummer in sommige gevallen niet getoond werd in het Caretaker gedeelte opgelost • Issue waarbij je niet één letter in het voornaam veld kon invoeren bij het opvoeren van een melding is opgelost

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

22-4-2022

Start test

22-4-2022

Start distributie

22-4-2022
2.1.0.0 In gebruik 29-3-2022

Toelichting versie

Nieuw en verbeterd • Mogelijkheid om via het Municipality Part de locatie van een melding te wijzigen • Mogelijkheid om via het Municipality Part de details van de melder te wijzigen • Optie toegevoegd om in het Municipality Part de ingestelde filters per tabblad op te slaan Met deze optie wordt uw voorkeur voor filters per tabblad (niet toegewezen, toegewezen, afgehandeld of alle meldingen) opgeslagen. Elke filter die u binnen de filter box toepast zal worden opgeslagen en automatisch opnieuw worden toegepast als u dit tabblad opnieuw bezoekt nadat u deze heeft verlaten. Deze optie is aan of uit te zetten via de gebruikers details • Mogelijkheid om in het Municipality Part via de zoekbalk te zoeken op details van de melder (naam of e-mailadres). Als resultaat zullen de meldingen van de desbetreffende melder worden uitgefilterd Fixes • Issues rondom de time-out van de applicatie opgelost o Sessie tijd is verhoogd naar 4 uur o Inactieve tijd is verhoogd naar 30 minuten • Issue waarbij links in de externe subhint niet goed getoond werden bij het gebruik van witregels opgelost • Het is nu ook weer mogelijk om via de locatie zoekbalk in het Citizen Part te zoeken naar adressen buiten Nederland. • Issue waarbij de kaart niet werd getoond bij het aanmaken van een melding via het Municipality Part opgelost

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

1-3-2022

Start test

1-3-2022

Start distributie

29-3-2022
2.0.0.0 In gebruik 9-3-2022

Toelichting versie

De 2.0.0.0 release kent een geheel nieuw front-end framework. Het Vaadin framework is vervangen door Angular en alhoewel dit voornamelijk een technische wijziging is, zijn er ook verbeteringen doorgevoerd en nieuwe features toegevoegd. URL’s wijzigen Door het vervangen van het front-end zijn de URL’s waarop Reppido te bereiken is ook gewijzigd. Let er dus op dat verwijzingen naar Reppido vanaf uw gemeentewebsite en/of aangemaakt favorieten gewijzigd moeten worden. o Citizen Part o OUD: https://reppido.nl/citizen/uwgemeentenaam o NIEUW: https://reppido.nl/citizen/#/uwgemeentenaam o Municipality Part o OUD: https://reppido.nl/municipality/uwgemeentenaam o NIEUW: https://reppido.nl/municipality/#/uwgemeentenaam o Caretaker Part o OUD: https://reppido.nl/caretaker/gemeentenaam o NIEUW: https://reppido.nl/caretaker/#/uwgemeentenaam   1 Nieuw en verbeterd • Verbeterd design voor login, wachtwoord vergeten en chat met melder pagina’s • AG-grid is geïntegreerd in Municipality Part • Open API beschikbaar die het mogelijk maakt om Reppido aan andere systemen te koppelen • Het is nu zichtbaar wie de melding heeft aangemaakt in de meldingsdetails bij het veld ‘aangemaakt door’ o Indien een melding via het Citizen Part door een burgers is aangemaakt is dit veld leeg o Let op! Bij alle meldingen die in het verleden zijn aangemaakt zal dit veld niet gevuld zijn • Afhandelaar ontvangen een e-mail notificatie indien er een nieuwe comment is toegevoegd bij een melding op hun naam o Deze notificatie kan uit of aan worden gezet in het Caretaker Part via ‘gebruiker’ o Met het toevoegen van deze features word het chatten met de melder ook weer geactiveerd • Mogelijkheid om persoonlijke gegevens van de melder toe te voegen bij het aanmaken van een melding via het Caretaker Part • Verbeteringen rondom meldwijze o Mogelijkheid om meldwijzen toe te voegen, te wijzigen en/of te verwijderen via de applicatie instellingen o Meldwijze is toegevoegd aan de melding details o Meldwijze is toegevoegd aan de filter box • In het Municipality Part is het mogelijk om meldingen op de kaart te tonen. Vanuit de kaart kunnen dezelfde acties uitgevoerd worden als vanuit de lijst 2 Fixes • Bug opgelost waarbij op kleine schermen de icoontjes voor de meldingsacties over elkaar heen gingen. • Betere commando’s voor het typen en verzenden van comments • In de dropdown om categorieën toe te voegen aan een afdeling is de naam van de hoofdcategorie toegevoegd. Dit maakt het zoeken naar een categorie makkelijker en overzichtelijker. • Bij het maken van een melding in het Municipality Part wordt de checkbox ‘Toestemming om contact op te nemen…’ wordt automatisch aangevinkt indien er gegevens van de melder worden ingevuld

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

3-3-2021

Start test

22-12-2021

Start distributie

9-3-2022
1.20.0.0 In gebruik 4-10-2021

Toelichting versie

1) Nieuw en verbeterd Mogelijkheid voor melders om een bericht over hun melding naar de gemeente te sturen (zie bijlage 1) 2) Fixes • Bug opgelost waarbij de melder elke keer als een melding van afhandelaar wijzigde een e-mail notificatie ontving. • Bug opgelost waarbij de melding niet kon worden toegewezen aan de ingelogde gebruiker in het Caretaker Part • Bug opgelost waarbij een automatisch toegewezen melding niet opnieuw kon worden geopend vanuit het Municipality Part • In de e-mail notificaties die richting de melders verstuurd wordt staat een knop met ‘bekijken melding in Reppido’. De URL van deze knop is gewijzigd in de .nl extensie in plaats van de .be extensie

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

7-9-2021

Start test

7-9-2021

Start distributie

4-10-2021
1.19.0.0 In gebruik 6-9-2021

Toelichting versie

Nieuw en verbeterd 1. Verbeterd wachtwoordbeheer • Mogelijkheid voor gebruikers om via een ‘wachtwoord vergeten?’ link het wachtwoord opnieuw in te stellen • Wachtwoorden zijn nog maar voor een bepaalde tijd geldig  De geldigheidsduur van wachtwoord is standaard 180 dagen en is in te stellen bij ‘voorkeuren’ in het applicatiebeheer gedeelte  Wanneer het wachtwoord is verlopen dient de gebruiker een nieuw wachtwoord in te stellen, deze mag niet op de oude lijken Fixes • De knop in de e-mails naar burgers komt nu uit op de .nl extensie in plaats van .be

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

28-7-2021

Start test

28-7-2021

Start distributie

6-9-2021
1.18.0.0 In gebruik 26-7-2021

Toelichting versie

Nieuw en verbeterd 1. Mogelijkheid om vanuit het ‘afdelingen’ tabje in het Caretaker Part nu ook meldingen van collega’s in te zien. Aan de rechterbovenhoek is een carrousel filter toegevoegd waarmee gebruikers kunnen switchen tussen nieuwe (nog niet opgepakte) meldingen en open (nieuwe + al in behandeling genomen) meldingen. 2. Mogelijkheid om bij het aanmaken van een melding vanuit het Caretaker Part nu ook de eigen locatie op te geven. Fixes - Enkele spelfouten gecorrigeerd

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

7-7-2021

Start test

7-7-2021

Start distributie

26-7-2021
1.17.0.0 In gebruik 12-7-2021

Toelichting versie

Nieuw en verbeterd 1. Mogelijkheid tot het aanmaken van een melding vanuit het Municipality Part. Via de nieuwe knop “+ nieuwe melding” kan er nu in 4 stappen een nieuwe melding aangemaakt worden. • In de eerste stap moet de categorie worden gekozen en kan er een omschrijving en foto’s worden toegevoegd • In de tweede stap moet de locatie worden gekozen; dit kan middels een kaartje of via het zoeken op een adres • In de derde stap kunnen gegevens van de melder worden genoteerd. Deze stap kan worden overgeslagen als anoniem melden op de categorie mogelijk is. • In de laatste stap kan men de meldwijze (e-mail, telefoon of balie) aangeven. 2. De meldwijze is ook toegevoegd aan de export (let op: meldingen die vóór deze datum zijn aangemaakt zullen geen waarde hebben bij meldwijze) Fixes - Bug waarbij het e-mailadres van een eerdere en andere melder werd getoond op de werkbon bij de melding

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

9-6-2021

Start test

9-6-2021

Start distributie

12-7-2021
1.16.0.0 In gebruik 31-5-2021

Toelichting versie

1 Nieuw en verbeterd 1. Mogelijkheid om via het Municipality Part meldingen af te handelen en te her-openen. • Het is ook mogelijk om meerdere meldingen tegelijk af te handelen 2. Afbeeldingen die een burger bij een melding voegt worden nu standaard NIET getoond in het Citizen Part voor andere burgers. Op deze manier worden afbeeldingen met privacy gevoelige informatie nooit gepubliceerd. Als gebruiker heb je mogelijkheid om afbeeldingen wel te tonen aan burgers, door deze optie aan te zetten in het Municipality of Caretaker Part. 2 Fixes - In de mail die naar burgers wordt gestuurd wanneer een melding is afgehandeld, is het woord ‘opgelost’ gewijzigd naar ‘afgehandeld.’

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

12-5-2021

Start test

12-5-2021

Start distributie

31-5-2021
1.15.0.0 In gebruik 19-5-2021

Toelichting versie

1 Nieuw en verbeterd 1. Zogenaamde ‘tijd status’ waarbij in een kolom in meldingenoverzicht en op de meldingendetail pagina met kleur (rood, oranje, groen) wordt aangegeven hoeveel dagen er nog over zijn voordat de uiterste afhandeldatum is verstreken is nu ook toegevoegd aan: • Het ‘afgehandeld’ overzicht (voor afgehandelde meldingen wordt gerekend t.o.v. de datum afgehandeld in plaats van de datum van vandaag) • Het ‘alle meldingen’ overzicht • Het export bestand 2. Mogelijkheid om meldingen te printen/als PDF op te slaan.

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

14-4-2021

Start test

14-4-2021

Start distributie

19-5-2021
1.14.0.0 In gebruik 23-4-2021

Toelichting versie

Nieuw en verbeterd 1. Moderator functie toegevoegd: medewerkers hebben de mogelijkheid om afbeeldingen te verbergen voor burgers in het Citizen Part. 2. Verbeteringen rondom de afhandel-wizard in het Caretaker Part • Wanneer een gebruiker op de terug knop ( < ) drukt, zal de informatie die al is ingevuld niet meer verdwijnen. Op deze manier kan een gebruiker heen en weer navigeren tussen de melding en het afhandelscherm zonder zijn ingevulde werk te verliezen. • Het aantal bijlagen wat nog toegevoegd mag worden voordat het maximum van 8 wordt bereikt wordt geteld en getoond. Hierdoor kunnen gebruikers het maximum niet meer overschrijden. 3. Het veld “hoge prioriteit: ja/nee” is toegevoegd aan de e-mail naar die naar de afhandelaar wordt gestuurd als er een melding op zijn/haar naam wordt gezet. Fixes 1. Door de externe subhint die bij sommige subcategorieën aan burgers getoond wordt, kon het voorkomen dat gebruikers, bij bepaalde grootte van de monitor of het laptopscherm, de melding niet meer konden aanmaken omdat zij niet meer naar beneden konden scrollen. Dit is opgelost. 2. Indien een subcategorie de optie “toon niet aan burgers” aan had staan, en er meldingen op deze subcategorie werden aangemaakt, dan werden deze meldingen niet getoond als de optie “toon aan burgers” uit werd gezet. Dit is opgelost. 3. Spelfout in foutbericht aangepast

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

31-3-2021

Start test

31-3-2021

Start distributie

23-4-2021
1.13.0.0 In gebruik 6-4-2021

Toelichting versie

1 Nieuw en verbeterd 1. Nieuwe aparte sectie bij een melding: bijlagen • Mogelijkheid om melding foto’s toe te voegen en te verwijderen • Mogelijkheid om foto van de opgeloste situatie toe te voegen en te verwijderen • Mogelijkheid om andere bijlagen toe te voegen en te verwijderen Zowel in Municipality als Caretaker Part beschikbaar 2. Visueel duidelijker gemaakt wanneer melding hoge prioriteit heeft in de ‘hoge prio’ kolom in het Municipality Part. 3. Mogelijkheid aan de filter box toegevoegd om meldingen met hoge prioriteit eruit te filteren 4. Wizard voor het afhandelen van een melding is aangepast

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

16-3-2021

Start test

16-3-2021

Start distributie

6-4-2021
1.12.0.0 In gebruik 8-3-2021

Toelichting versie

1 Nieuw en verbeterd - Mogelijkheid om vanuit het Caretaker Part een melding met ‘hoge prioriteit’ te markeren - Re-styling van de subcategorie detail pagina om zo meer ruimte te maken voor meer functionaliteiten - Externe subhints - Export uitgebreid: • Melder details (naam, telefoonnummer, e-mail) • Uiterste afhandeldatum gewijzigd: ja/nee • Melding hoge prioriteit: ja/nee - Nieuw icoontjes om uit te kiezen voor afdelingen en categorieën 2 Fixes -

Status

In gebruik

Start ontwikkeling

16-2-2021

Start test

16-2-2021

Start distributie

8-3-2021
Pakket geschikt voor (GEMMA 2)Ingevuld door (2)

Aantal gemeenten met een versie van het pakket "in productie". NIET die een versie "gepland" hebben. Is vertrouwelijk.

Klachten- en meldingencomponent0 gemeenten
Meldingen openbare ruimtecomponent2 gemeenten

Details pakketversie: Reppido 2.4.0.0 - Status: In gebruik

Door leverancier toegevoegde standaarden

Er zijn geen toegevoegde standaarden

Applicatiefuncties

Referentiecomponent Applicatiefunctie Ondersteuning
Klachten- en meldingencomponent
Beheren van klachten en meldingen

Pakketversie Ondersteunde technologieën

Dienst - Software as a Service (SAAS)