Onder de naam GO. raadsinformatie levert GemeenteOplossingen de meest complete vergaderoplossing voor het beheren en publiceren van bestuurlijke informatie. De oplossing is speciaal geschikt voor gemeenten, provincies en waterschappen.
** Bestuurlijke informatieketen:
GemeenteOplossingen is een van de weinige leveranciers die de hele informatieketen integraal kan leveren. We werken samen met alle grote DMS-leveranciers, kunnen de koppeling met social media verzorgen, hebben een oplossing om videoverslagen toe te voegen, live en archief, en u kunt ook meteen bij uw digitale archief: u kunt direct en gemakkelijk zoeken in alle historische stukken en u kunt de GO. app aansluiten op externe kennisbronnen.
** Modulaire opbouw:
De productlijn is onderverdeeld in componenten die zowel integraal als ieder afzonderlijk leverbaar zijn:
- GO. raadsinformatie: voor het beheren en publiceren van bestuurlijke documenten
- GO. raad direct: voor het live uitzenden en archiveren van vergaderingen in audio en/of video
- GO. stateninformatie: documenten, webcasting en papierloos werken voor provincies en waterschappen
- GO. vergaderen app voor iPad / Android / Windows / Web: ontsluit bestuurlijke informatie op uw apparaat met deze uitgekiende App
** Toegankelijkheid gegarandeerd:
Alle oplossingen voldoen aan de eisen voor toegankelijkheid (de Webrichtlijnen), een verplichting voor gemeenten, provincies en waterschappen. Daarnaast onderscheidt GO| raadsinformatie zich door gebruiksvriendelijkheid, zowel in de publicatie- als in de beheeromgeving.
** Alles in één hand:
Kiest u voor GemeenteOplossingen, dat bent u verzekerd van optimale integratie binnen uw organisatie. Wij bieden u de volgende zekerheden:
- Aansluiting op uw vergadersysteem, door nauwe samenwerking met de belangrijkste leveranciers van audio-visuele middelen
- Aansluiting op Document Management Systemen gegarandeerd, door nauwe samenwerking met de grote DMS-partners
- Optimale doorzoekbaarheid door aansluiting op de geavanceerde zoektechnologie van GO| search
- Uitgebreide mogelijkheden voor profilering van raadsleden en fracties, inclusief aansluiting op social media (Twitter, LinkedIn, Blogger, etc.)
- Volledig integreerbaar met uw website; grafisch en technisch. Publicatie op uw eigen domeinnaam
- Nieuwste streamingtechnologie voor optimale beeldkwaliteit en weergave zonder plug-ins
- Flowplayer voor toegankelijke weergave
- Mogelijkheid voor Flat-fee abonnement: vast tarief voor onbeperkt aantal uitzendingen
** Advies, techniek en redactie:
GemeenteOplossingen levert u daarmee de meest complete oplossing: hardware, software, implementatie en integratie in uw organisatie. Ook ondersteunen wij organisaties met redactiewerkzaamheden (markeringen, documenten, content management) en verzorgen wij adviestrajecten voor optimale bestuurlijke informatievoorziening.
Nieuw in deze release:
1. Nieuwe weergave vergaderingenpagina in de beheeromgeving;
2. Herkennen van themadossiers en documentsoorten;
3. Vernieuwde manier uploaden van documenten;
4. Aanmaken stemrondes vanuit de beheeromgeving.
Verbeterde functionaliteiten in deze release:
1. Inline bewerken agendapunten;
2. Stemgedrag inzichtelijk op mobiele apparaten;
3. Exporteren naar Word op documenten- en onderwerpenpagina.
Nieuw in deze release:
1. Exporteren van agenda’s in de beheeromgeving inclusief stemmingen en/of documenten
2. Onderscheid in gelezen en ongelezen stukken
3. Het ontvangen van een melding op het moment dat er nieuwe en/of gewijzigde stukken en/of agendapunten aanwezig zijn op de agenda
4. Koppelen en tonen van documenten aan een medewerker van uw organisatie
5. In ontwikkeling: De module Kijkersstatistieken (€)
Verbeterde functionaliteiten in deze release:
1. Beheerders van het systeem zelf de mogelijkheid geven om document weergaves in te stellen
2. De medewerkersmodule heeft een nieuwe weergave gekregen
Nieuw in deze release:
1. Meerdere documenten tegelijk openbaar/besloten kunnen maken.
2. Documentsoorten en organen standaard als besloten of openbaar instellen.
3. Verbergen van besloten organen.
4. Toegankelijkheidsverbeteringen (WCAG).
5. Voorbereidingen functionaliteit zoeken in ondertiteling.
6. Archiveren van ondertiteling via koppeling e-Depot.
Verbeterde functionaliteiten in deze release:
1. Nieuwe weergave fragment embedden bij vergadering zonder sprekersmarkeringen.
2. Zoekfunctie geïntegreerd in de beheeromgeving bij het hergebruiken van documenten.
3. Documenten in Bibliotheek efficiënter gesorteerd.
4. Wijzigingsdatum bij import documenten vanuit onderwerpen.
5. Meerdere documenten koppelen vanuit onderwerpen.
6. Tekst ‘Vergadering gepauzeerd’ weer aanwezig bij audio-uitzendingen.
7. Beheer van sprekers- en agendapuntmarkering.
Nieuw in deze release:
1. Mijn Overzicht
2. Komende en laatste vergaderingen en evenementen
3. Inzicht in gemaakte annotaties
4. Inzicht in gedeelde annotaties
5. Inzicht in stemrondes
6. Downloaden gebruikersoverzicht incl. gebruikersrechten
7. Later publiceren van ondertiteling
8. Bestaand document aan een onderwerp koppelen
9. Applicatieoverzicht in het RIS
10. Agenda’s bij parallelle sessies worden naast elkaar weergegeven
11. Content kan nu later gepubliceerd worden
Verbeterde functionaliteiten in deze release:
1. Mijn voorkeuren aanpassen
2. Knop om widget te verplaatsten blijft niet meer ingedrukt
3. Er is consistentie aangebracht in navigatie door tabbladen
4. Metadata wordt nu bij alle documenten getoond
5. Het invoeren van een HTML-code heeft geen invloed meer op de beheer- en publicatieomgeving
6. Menu aan de linkerkant beheerdersomgeving
7. Nieuwe vormgeving vergaderpagina
8. Nieuwe vormgeving iconen legenda vergaderpagina
9. Nieuwe vormgeving voor locatie, tijd en orgaan vergaderpagina
10. Publicatie (delen van) vergaderingen
Nieuw in deze release:
Volledig vernieuwde beheeromgeving
Dashboard met toptaken in beheeromgeving
Verbeterde usability in beheeromgeving
Vernieuwde vormgeving
Vergaderingen en evenementen toevoegen aan privé agenda
Nieuw in deze release:
Volledig vernieuwde beheeromgeving
Dashboard met toptaken in beheeromgeving
Verbeterde usability in beheeromgeving
Vernieuwde vormgeving
Vergaderingen en evenementen toevoegen aan privé agenda
Nieuw in deze release:
Nieuwe functionaliteit:
1. Handleiding als pdf in beheeromgeving
Verbeterde bestaande functionaliteit:
1. Zelf kunnen verwijderen van e-mailabonnees
2. Testverzending e-mailnotificatie
3. Volgorde leden per fractie zelf kunnen aanpassen
4. Tijdens live-uitzending agendapunt naast de video-player tonen
5. Alle documenten in 1x downloaden als afzonderlijke documenten
6. Valideren e-mailabonnees
7. extra metadataveld tonen in website
8. template aanpassen voor breedbeeld
Onder de naam GO| raadsinformatie levert GemeenteOplossingen de meest complete vergaderoplossing voor het beheren en publiceren van bestuurlijke informatie. De oplossing is speciaal geschikt voor gemeenten, provincies en waterschappen.
In de nieuwe release 5.0 is verbeterde en nieuwe functionaliteit ondergebracht. Sommige functies zijn afhankelijk van aangeschafte modules. Kort overzicht van nieuwe en verbeterde functionaliteit ten opzichte van release 4.4:
- Wachtwoordbeleid volgens richtlijn NCSC
- Mijn raadsite (nieuwe module voor personificeren weergave informatie)
- Annotaties uit GO| app worden ook getoond op de raadsite na inloggen
- Vermelding versienummer in beheeromgeving
- Agendapuntnummers bewerken in beheeromgeving
- Agendapunten rangschikken door verslepen
- Meebewegende knoppenbalk zodat u minder hoeft te scrollen
- Documenttitels zonder extensies voor een rustiger beeld
- Vergaderingen in emailnotificaties in chronologische volgorde tonen
- Link ‘download vergaderstukken’ in emailnotificatie
- ‘Aantal zetels: 0’ niet tonen (relevant voor bestuursorganen)
- Bladeren door raadsleden + college van eerdere (raads)perioden (handig voor naderende gemeenteraadsverkiezingen!)
- Agendapunt kopiëren inclusief notities
- Nieuwsberichten koppelen aan themadossiers
- Weergave live video naast agenda in beheeromgeving
- Beperking rechten bij aanpassen gebruikersprofiel (beheerders)